سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طمع حکمت را از دلهای دانایان می برد . [پیامبر خدا علیه السلام]

* رای ما اصلاح طلبی *

 

عارف: تفکر اصلاحات بایستی پیروز شود/ باید پیروز شویم چون نمی?خواهیم کشور بدست نامحرمان بیفتد

سیاست > انتخابات - ایسنا نوشت:

محمد رضا عارف، بر این نکته که تفکر اصلاح طلبی باید در انتخابات پیش رو پیروز شود، تاکید کرد.
محمدرضا عارف در همایش تبلیغاتی خود با شعار" معیشت، منزلت، عقلانیت" در سالن تلاش کرمان اظها کرد: کرمانی ها با یزدی ها ارتباط برادرانه ای دارند از این رو بسیار خرسندم که در جمع همشهریان، در بهشت معادن ایران، دراستان هاشمی رفسنجانی و در شهر شهید باهنر خدمت شما هستم.
این کاندیدای اصلاح طلب یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: من آمده ام تا نشان دهم که با حاکمیت خردورزی می توانیم پاسخگوی نیازهای مردم کشور باشیم. در دولت آینده و با کمک مردم کشورمان می توانیم جایگاه اول را درمنطقه بدست آوریم.
عارف تاکید کرد: همه باید درانتخابات 24 خرداد شرکت کنیم، زیرا رمز پیروزی ما مشارکت جدی شما مردم است، بنابراین اگر به صحنه بیایید پیروز می شویم وگرنه شرکت نکردن در انتخابات قهر نیست، بلکه عقب نشینی است درحالیکه اصلاح طلب عقب نشینی نمی‌کند.
وی ادامه داد: ما بنا داریم امور کشور را توسط مردم و بدست خود آنها اداره کنیم، بنابراین اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و درکنار آن ریاست جمهوری بسیار مهم و اثربخش است. پیروزی تفکر اصلاحات یعنی توسعه یافتگی کشور و جایگاه اول درمنطقه.
این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: تفکر اصلاحات نشان داد که می تواند کشور را اداره کند و پاسخگوی نیازهای مردم باشد، این اندیشه نشان داده که میتواند در سال حداقل 700 هزار فرصت شغلی ایجاد، با گرانی مقابله و تورم 17 و سه دهم درصدی را به 10 و سه دهم درصد برساند.
عارف تصریح کرد: تفکر اصلاحات درآمد نفت را ثروت ملی می داند بنابراین حساب ذخیره ارزی در دولت اصلاحات آینده باز می شود تا این منابع ملی برای تولید موثر، برای ایجاد شغل و برای ذخیره نسلهای آینده ذخیره شود.
وی ادامه داد: تفکر اصلاحات می تواند توسعه پایدار را دنبال و از ظرفیتهای قانون اساسی حداکثر استفاده را بکند.
عارف گفت: ما باید پیروز شویم چون می خواهیم کشور را از دایره جنگ بیرون بکشیم و در عین حال ارتباط محترمانه ای با همه دنیا داشته باشیم. ما می خواهیم جامعه ای دین دار داشته باشیم نه دین گریز، چون در مقابل آرمان‌های امام و شهدا وظیفه داریم از ایران چهره ای دوست داشتنی به دنیا ارائه کنیم.
عارف بیان کرد:‌ما باید پیروز شویم چون نمی خواهیم کشور بدست نا اهلان ونامحرمان بیفتد، چون می خواهیم آرامش و پیشرفت داشته باشیم و کمر گرانی را بشکنیم تا همه خانه، شغل و خانواده ای داشته باشند. تفکر اصلاحات بایستی پیروز شود چون ایران و ایرانی شایسته بهتر از اینهاست .
عارف تصریح کرد: رمز پیروزی و موفقیت تفکر اصلاحات حضور مردم است، زیرا اصلاحات در مردم سالاری معنا پیدا می کند و حضور پرشورمردم یعنی حل مشکلات. دانشجوی ما باید احساس شخصیت و غرور کند و بایستی پیشتازی دانشجو و مرجعیت اجتماعی دانشجو را به این قشر برگردانیم.
/2929




*اصلاح طلبی* ::: سه شنبه 92/3/21::: ساعت 8:42 صبح

استاندار کرمان در دولت اصلاحات گفت:عارف اهل جنجال آفرینی و بی صداقتی نیست.

 

 

به گزارش امید،مهندس کریمی که قبل از سخنرانی دکتر عارف در کرمان سخن می گفت ضمن  خوش آمدگویی به وی اظهار داشت: جریان اصلاح‌طلبی به عنوان یکی از ارزش‌های انقلاب برای همیشه ماندگار است.امروز بعد از گذشت هشت سال  و علی رغم فشارها می بینیم که جریان اصلاحات هنوز هم زنده و با نشاط است.

وی ادامه داد: می‌بینیم که با تمام این مشکلات اما اصلاحات با تمام وجود در صحنه حضور پیدا می کند و مثل همیشه با نشاط  به انجام وظیفه‌اش می پردازد.

کریمی به آشنایی‌اش با دکتر عارف اشاره و تاکید کرد: بنده آقای عارف را مدت‌هاست که می شناسم و یکی از ویژگی‌های بارز ایشان اخلاق‌مداری وی است و همه ایشان را به اخلاق‌مداری می شناسند.

استاندار کرمان در دوران اصلاحات همچنین در خصوص سایر خصوصیات دکتر عارف نیز یادآور شد: نحوه مدیریت وی در سمت معاون اولی در دوران اصلاحات نشان داد که او هرگز اهل جنجال آفرینی و بی صداقتی نیست.




*اصلاح طلبی* ::: دوشنبه 92/3/20::: ساعت 8:20 عصر

رای ندادن اعتراض نیست بلکه عقب نشینی است
کانددیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: رای ندادن اعتراض نیست بلکه عقب نشینی است و اصلاح طلبان عقب نشینی نمی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر از شیراز، محمدرضا عارف عصر دوشنبه در جمع مردم شیراز گفت: اصلاحات دارای سرمایه بزرگ معنوی که همان ملت ایران و جوانان هستند، است و باید به یاد داشته باشیم که بزرگترین رقیب ما عقب نشینی کردن است.

وی افزود: نباید با صندوق های رای قهر کنیم بلکه باید به یاد داشته باشیم قهرکردن اصلاح طلبان یعنی عقب نشینی آنها که چنین بحثی نیز مناسب اصلاح طلبان نیست.

اصلاحات یعنی تبدیل ایران هراسی به ایران دوستی

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود تاکید کرد: اصلاحات یعنی تبدیل ایران هراسی به ایران دوستی. ما گفتگو می کنیم تا مشکلات کشور حل شود.

وی افزود: اصلاحات یعنی به قانون پایبندیم حتی اگر با آن موافق نباشیم، اصلاحات یعنی چهره زیبای دین، اصلاحات یعنی تنش زدایی و اصلاحات یعنی برقراری تعامل با دنیا.

عارف تصریح کرد: اصلاحات یعنی ورود به حریم خصوصی مردم ممنوع، در انتخابات هر کدام از جوانان ستادی هستند که باید در 24 خردادماه حماسه آفرین باشند.

اصلاحات یعنی جامعه باید کتاب بخواند و آگاه باشد

این کاندیدای ریاست جمهوری تاکید کرد: اصلاحات یعنی تفتیش عقاید ممنوع، اصلاحات یعنی تبدیل معاند و مخالف به موافق.

وی تاکید کرد: اصلاحات یعنی جامعه باید کتاب بخواند و آگاه باشد، اصلاحات یعنی میزان، رای ملت است واصلاحات یعنی گفتگوی تمدن ها.

عارف ادامه داد: اصلاحات یعنی سپردن کارها به مردم و حمایت از تشکل های مردمی، اصلاحات کنترل تورم و ایجاد اشتغال و یک میلیون فرصت شغلی است.

من یک اصلاح طلبم و برای رفع مشکلات کشور آمده ام

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: من برای اصلاحات به میدان آمده ام چرا که من یک اصلاح طلب هستم و برای رفع مشکلات کشور به میدان آمده ام و تا لحظه آخر در کنار شما جوانان و ملت ایران خواهم ماند.

عارف ادامه داد: اصلاحات به معنی تحمل کردن مخالف، نقدپذیر بودن و اصلاح ساختاری و پایداری است.

وی تاکید کرد: شیراز باید به قطب گردشگری سلامت منطقه تبدیل شود و همچنین باید منطقه آزاد علم و فناوری کشور شود.

وی اظهار داشت: باید از پتانسیل های بزرگ شهر شیراز در راستای توسعه این کلانشهر استفاده شود و در این راه از هیچ خدمتی کوتاهی نخواهم کرد.

عارف افزود: توجه به مسائل محیط زیست استان و همچنین رفع خشکی تالاب های استان فارس از کارهای مهمی است که باید انجام شود.




*اصلاح طلبی* ::: دوشنبه 92/3/20::: ساعت 8:7 عصر

زندگی‌نامه

 

مروری بر زندگی‌نامه و کارنامه‌ی دکتر محمد رضا عارف

دکتر محمد رضا عارف در سال 1330 خورشیدی در خانواده‌ای مذهبی و اصیل در شهر یزد به دنیا آمد . پدر ایشان حاج میرزا احمد عارف یکی از بازاریان اصیل و سرشناس و از چهره‌های محبوب و مردمی و مذهبی یزد و هم‌چنین از خادمان حضرت سیدالشهدا (ع) بودند که مجالس روضه‌خوانی و روشن‌گری منزل ایشان در شهر یزد در سال‌های پیش و پس از انقلاب به‌عنوان پایگاه دانشجویان، دانشگاهیان و فرهیختگان یزد به حساب می‌آمد.
ویژگی بارز محمد رضا عارف در کودکی نبوغ ذاتی وی در علم ریاضی بود، آن‌چنان که در سن 5 سالگی  مسلط به حساب سیاق  بود و پس از آن نیز درخشش بی‌نظیر وی در درس ریاضی چنان بود که توانست در مسابقات ریاضی کشور در رامسر در سال 1348 رتبه اول کشوری را به دست آورد و در کنکور سراسری رشته‌ی ریاضی سال 1349حائز رتبه‌ی دوم کشوری شده و پس از تحصیل در رشته‌ی مهندسی برق دانش‌کده‌ی فنی دانشگاه تهران و موفقیت در  کسب رتبه‌ی اول این دانش‌کده در سال 1354 با معدل 3/91 از 4 از آن دانشکده فارغ‌التحصیل شود.در همان سال با استفاده از بورس تحصیلی دانشگاه صنعتی اصفهان برای ادامه‌ی تحصیل راهی امریکا شد و در سال 1355 با اخذ مدرک کارشناسی ارشد و در سال 1359 با اخذ مدرک دکترای برق مخابرات هردو از دانش‌گاه استنفورد با معدل 4 از 4 به میهن بازگشت .
دکتر محمد رضا عارف از همان بدو ورود به کشور با توجه به شرایط حساس پس از انقلاب و وقوع جنگ تحمیلی و نیاز کشور به مدیران آگاه و متخصص شروع به خدمت در دستگاه‌های مختلف دولتی چون شرکت مخابرات و وزارت فرهنگ و آموزش عالی کرد.در سال‌های 73 تا 76 در سمت ریاست دانشگاه تهران حضوری درخشان داشت. پس از آن نیز در کابینه‌ی دولت اصلاحات در سال‌های 76 تا 79 به‌عنوان وزیر پست و تلگراف و تلفن مشغول به خدمت شد و در سال‌های 79 تا 80 به عنوان معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به فعالیت خود ادامه داد .و در سال­های 1380 تا 1384 به‌عنوان معاون اول رییس جمهور برگزیده شد.
علاقه‌مندی فراوان دکتر عارف به علم و دانش سبب شد که وی علی‌ رغم مشغولیت‌های مدیریتی ‌­در تمام این سال‌ها، به‌عنوان استادی برجسته در دانشگاه صنعتی اصفهان و صنعتی شریف و سایر دانشگاه­ها با هدایت بیش از 110 پایان‌نامه‌ی دکترا و کارشناسی‌ارشد و تدریس در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به فعالیت‌های علمی خود ادامه دهد.
وی به عنوان یکی از نظریه‌پردازان مطرح جهان در نظریه اطلاعات موفق به معرفی شبکه‌ی مخابراتی معروف Aref Network شد و در راستای گسترش علم مخابرات در کشور اقدام به راه‌اندازی دکترای برق-مخابرات در دانش‌گاه‌های تربیت‌مدرس، صنعتی اصفهان،یزد و چند دانشگاه دیگر نمود.

تالیف،تحقیق،ترجمه:
ترجمه‌ی کتاب سیستم‌های مخابراتی دیجیتال و آنالوگ که در سال 69 به‌عنوان کتاب سال انتخاب شد.
ترجمه‌ی کتاب سیگنال‌ها و سیستم‌ها  .
ترجمه‌ی کتاب سیگنال‌های تصادفی .
تالیف و یا ارائه‌ی بیش از 280 مقاله‌ی علمی

سابقه‌ی فعالیت‌های سیاسی قبل از انقلاب :
فعالیت سیاسی و مشارکت در برگزاری جلسات مذهبی در دوران دانش‌جویی در دانش‌گاه تهران
دست‌گیری توسط کمیته مشترک ضد خراب‌کاری ساواک در سال 1354
عضویت و فعالیت رسمی در انجمن اسلامی دانش‌جویان امریکا و کانادا از 1354 تا 1359
 

خدمات پس از انقلاب :
معاون طرح و توسعه‌ی شرکت مخابرات ایران 1360-1359
سرپرست شرکت مخابرات ایران 1360
معاون دانش‌جویی وزارت فرهنگ و آموزش عالی 1361-1360
معاون آموزشی وزارت فرهنگ و آموزش عالی 1362-1361
قائم‌مقام و معاون هماهنگی وزارت فرهنگ و آموزش عالی 1363-1362
معاون آموزشی وزارت فرهنگ و آموزش عالی 1369-1368
مشاور آموزشی و قائم‌مقام وزیر در هیات ممیزه­ی مرکزی و رئیس شورای هماهنگی هیات­های امنای دانشگاه­ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی 1373-1369
رییس دانش‌گاه تهران 1376-1373
وزیر پست و تلگراف و تلفن 1379-1376
معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور 1380-1379
معاون اول رییس‌جمهور 1384-1380
عضو پیوسته‌ی فرهنگستان علوم ایران
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام
رییس انجمن رمز ایران
رییس انجمن علمی کنترل و فرماندهی ( (C4Iایران
رییس انجمن‌ علمی شبکه‌های هوشمند انرژی ایران
رییس گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم ایران
رییس بنیاد پیش‌برد علم و فن‌آوری ایران (FAST-IRAN)
رئیس هیات موسسه بنیاد امید ایرانیان
عضو موسس بنیاد باران




*اصلاح طلبی* ::: دوشنبه 92/3/20::: ساعت 5:31 عصر

سفر عارف به خرم آباد و شیراز

تاریخ انتشار : 20 خرداد, 1392 - 11:25

دکتر عارف بعد از کرمان، امروزساعت 13 در خرم آباد و ساعت 17 در شیراز و در نهایت ساعت 20 در همایش تهران حضور پیدا می کند




*اصلاح طلبی* ::: دوشنبه 92/3/20::: ساعت 5:28 عصر

<      1   2   3   4   5   >>   >
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 11


بازدید دیروز: 11


کل بازدید :73872
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<